کوهستان الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجه
گزارش و تصاویر طبیعت ایران

چگونه بدانیم به اندازه کافی ورزش نمی کنیم؟ دستور العمل‌های ورزشی برای بچه‌های ۳ تا ۵ سال آیا عرق کردن باعث کاهش وزن و چربی سوزی می‌شود؟ علت حالت تهوع بعد از ورزش چیست؟ علت لرز کردن بدن چیست و چرا می‌لرزیم؟ چگونه بدانیم بدن مان کمبود کربوهیدرات دارد؟ اطلاعیه مهم! / خودداری از صعود به قلل مرتفع کشور به ویژه «دماوند»، «علم‌کوه» و «سبلان» در ایام تعطیل بهترین اپلیکشن های مخصوص کوهنوردان درخواست شفاف‌سازی در مورد خبر وقف کوه دماوند سلیت به جناب آقای دکتر «حمید مساعدیان» مسئول بخش جست‌وجو و نجات فدراسیون تسلیت فقدان کوه‌نورد فداکار زنده‌یاد «البرز زارعی» بررسی ساخت پد بالگرد به منظور ارتقای امداد رسانی هوایی در منطقه کوهستانی البرز مرکزی انعقاد تفاهم نامه با “بیمه سامان” / بهره‌مندی اعضای فدراسیون از شرایط ویژه انواع بیمه نامه‌ها بررسی ساخت پد بالگرد به منظور ارتقای امداد رسانی هوایی در منطقه کوهستانی البرز مرکزی آزمون‌های ورودی مربیگری درجه 3 کوه‌پیمایی تهران / تیر 1399 جلسه بررسی و مشکلات کوه‌های شمال تهران با شهرداری منطقه 1 گردهمایی اعضای منتخب ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان گزارش تصویری / عملیات جستجوی هوایی جهت کوهنورد مفقود شده در منطقه علم کوه

فراخوان مشارکت در روز جهانی پاکسازی کوهستان

"فراخوان مشارکت در روز جهانی پاکسازی کوهستان"

حفاظت و نگهداری از محیط های کوهستانی، امری ضروری است

با توجه به فرا رسیدن سالروز جهانی پاکسازی کوهستان (26 سپتامبر / 4 مهر) این هیئت در نظر دارد همانند سال های پیشین؛ با همکاری هیئت ها، حوزه ها، باشگاه ها و گروه های كوه نوردی استان تهران؛ نسبت به پاکسازی مسیرهای پرتردد استان تهران در طی روزهای 30 و 31 شهریور و همچنین 6 و 7 مهر ماه سال جاری اقدام نماید. لذا از کلیه مجموعه های تابعه دعوت بعمل می آید تا در صورت تمایل نسبت به اعلام زمان، مسیر و یا مسیرهای مورد نظر خود، حداکثر تا تاریخ 26 شهریور ماه اقدام نمایند.

امید است این حرکت فرهنگ ساز و نمادین موجب برانگیختن حس مشارکت و ایجاد همدلی در رسیدن به محیط زیستی پاک و عاری از هر گونه آلاینده باشد. در همین راستا این هیئت آماده دریافت پیشنهادات کلیه مجموعه ها در خصوص معرفی دیگر مسیرها مورد نظر می باشد. در زیر؛ برخی مسیر های پیشنهادی جهت مشارکت در طرح پاکسازی کوهستان معرفی می گردد:

1.       دره درکه تا پناهگاه پلنگ چال

قله دماوند 22و23/6/91

سرپرست : خانم فتحی

عکاس : سید احمد حسینی

ساعت 5:30 صبح به سمت رینه حرکت کردیم وبعد از ترافیک سنگین ساعت 9:30 به مسجد صاحب الزماان عج رسیدیم.بعد از صرف صبحانه گروه حرکت خود را به آرامی به سمت بارگاه سوم آغاز کرد و ساعت ساعت 17 به بارگاه سوم رسیدیم و بعد از برپا کردن چادرها و صرف شام ، و استراحت در یک شب سرد را تا ساعت 5:30 گذراندیم.ساعت 6 صبح صعود به سمت قله،ساعت 11 به آبشار یخی رسیدیم.با توجه به کمبود زمان و مشورت با هم تصمیم به بازگشت گرفتیم.که بسیار درست و بجا بود چرا که اگر مسیر را ادامه میدادیم در برگشت به تاریکی خورده و مجبور بودیم یک شب دیگه در بارگاه بمانیم.با آقای عسگری تماس گرفتیم که بیاید دنبال مان و ایشان نیز قبول زحمت نمودند و در برگشت یه شام مفصل مهمونش کردیم.جای همه دوستان واقعا خالی بود به امید صعودهای دیگر همه باهم. برای سلامتی همه کوهنوردان و ورزشکاران صلوات..

بیست و هشتمین سالگرد فوت پدر رحمان برای شادی روحش صلوات

نویسنده : علی عسگری تاریخ : جمعه 24 شهريور 1391

شهادت جانگداز حضرت امام جعفر صادق (ع) تسلیت و تعزیت باد.

صدای گریه می‏آید … صدای ضجه فرشتگان

سرپرست :سعید روشن ضمیر

عکاس :علی عسگری و سپیده فتحی

تعداد همنوردان نه نفر

منطقه روستای افجه دشت هویج برنامه یک رو نیم.

به كوه مي رويم تا به سهم خويش از نقش فرخنده او در تامين امنيت انساني سپاسگزار باشيم . كوه يكي از نشانه هاي آشكار خداوند است .

حرکت ساعت 5 بعد ظهر از میدان نازی آباد.ساعت هفت به روستای افجه رسید و پس از گذراندن یک شب در زیر نور ماه،ساعت هفت صبح صعود به قله پرسون را شروع و ساعت 9:15 صبح به قله رسیدیم. ساعت 10:15پس از صرف صبحانه،  حرکت به سوی قله سیاه چال کوچک و پس از صعود و عبور از قله صعود خود را با اهستگی در شیب تند قله سیاه چال بزرگ شروع کردیم و پس از 2 ساعت کوهنوردی ساعت 12:30 موفق به صعود به قله سیاه چال بزرگ شدیم. و ساعت 4 به دشت هویج رسیدیم.نکته جالب اینجا بود که بعد چند سال ما در دشت هویج،هویج خوردیم.واقعا جای تمام دوستانی که در این برنامه نبودند خالی بود. بخصوص علی ذکایی که همه دوستان تونستند راحت در هنگام برگشت استراحت کنند.

برای دیدن بقیه عکسها به ادرس زیر مراجعه نمایید

نویسنده : علی عسگری تاریخ : یک شنبه 12 شهريور 1391

پر پرواز

براي پرواز به آسمانها، منتظر نمان که عقابي نيرومند بيايد و از زمينت برگيرد و در آسمانهايت پرواز دهد. بکوش تا پر پرواز به بازوانت جوانه زند و برويد و بکوش تا اينهمه گوشت و پيه و استخوان سنگين را که چنين به زمين وفادارت کرده است، سبک کني و از خويش بزدايي، آنگاه به جاي خزيدن، خواهي پريد. در پرنده شدن خويش بکوش.

و اين يعني بيرون آمدن از زندانهاي اسارت...

نویسنده : علی عسگری تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1391

انگیزه و مقاومت این مرد ستودنی است.

انگیـزه و مقـاومت این مرد ستـودنی است !

اسپنسر وست را تقریبا همه می شناسند. او 31 سال پیش در تورنتو، کانادا متولد شد و زمانی که تنها پنج سال داشت بدلیل یک اختلال نادر ژنتیکی در ستون فقرات، پاهای خود را از ناحیه زیر لگن از دست داد. پزشکان آن زمان به پدر و مادر او هشدار دادند که اسپنسر هرگز قادر به نشستن نخواهد بود. اما انگیزه و اراده ی غیرقابل وصف او باعث شد تا بدون در نظر گرفتن مشکلات ناشی از این نقص عضو از همان کودکی کارهایی غیر ممکن را انجام دهد. او با مقاومت هر چه تمامتر بر درد و رنجش غلبه کرد و پیام الهام بخش خود را در به چالش کشیدن موانع زندگی به گوش جهانیان رساند. بطوریکه در حال حاضر مخاطبان زیادی در سراسر دنیا او را بعنوان استاد انگیزه به رسمیت می شناسند ...

او اخیرا بهمراه دوستان کوهنوردش به قله کلیمانجارو صعود کرد در حالیکه در طول این سفر هفت روزه تنها دستانش بودند که او را به جلو می راندند. او با صعود به بالای بلندترین کوه در آفریقا باز هم ثابت کرد که نیروی اراده حد و مرزی ندارد.

نویسنده : علی عسگری تاریخ : یک شنبه 5 شهريور 1391

قله الله بند 91/6/3

سرپرست : رحمان رفیقی

عکاس : علی عسگری

تعداد همنوردان :  هفت نفر برنامه

قله الله بند از مسیر روستای اهار دره اهنگرک و دره الله بند.

حرکت از میدان ناز اباد ساعت 5:30 صبح  به سمت روستای اهار ،ساعت 7 صبح به روستا رسیده و ساعت 9 صبح برای صرف صبحانه کنار چشمه زیبا ایستادیم . ساعت 10 به سمت قله حرکت کرده 12:30    موفق به صعود قله شدیم.و در مسیری بازگشت نتوانستیم از استخر اب به راحتی گذر کنیم و جای همه خالی تنی به اب زده ساعت 3 بعد ظهر سوار بر خودرو شده و به ساعت 6 برنامه به اتمام رسید. جای همه دوستان واقعا خالی بود. انشالله صعودهای زیبای بعدی.همه با هم.برای سلامتی همه ورزشکاران و کوهنوردان صلوات.

نویسنده : علی عسگری تاریخ : شنبه 4 شهريور 1391

« السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی علیه السلام »

دانی زچه رو دیده ما میگرید / در ماتم شاه اولیا می گرید

تنها ز غمش اهل زمین گریان نیست / عیسی به فلک از این عزا میگرید

با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان

در مناجات شبانه شبهای قدر را التماس دعا دارم

نویسنده : علی عسگری تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391

تبریک میگوییمممممممممممممممممم

کسب مدال طلای المپیک حمید سوریان را به ملت شریف ایران و

خانواده ایشان تبریک می گوییم.

نویسنده : علی عسگری تاریخ : یک شنبه 15 مرداد 1391

میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد

ما جیره خور نان و غذای حسنینیم                          در هر دو جهان مست وگدای حسنینیم

دل داده خون حسن و خون خداییم                           ممنونم عنایات خدای حسنینیم

در کربلا سهم حسن عین حسین است                    یک روز ببینیم که فدای حسنینیم

نویسنده : علی عسگری تاریخ : شنبه 14 مرداد 1391

عکس های برنامه ها

سلام برای دیدن عکسهای برنامه های سالهای قبل به ادرس زیر مراجعه نمایید.

نویسنده : علی عسگری تاریخ : جمعه 13 مرداد 1386

امامزاده داوود13/5/91

ساعت 12 شب از مسیر جاده معدن به سمت امامزاده داوود حرکت کردیم و در همان ابتدای مسیر با دوستان و همنوردان قدیم از کانون کوهنوردی فرهنگسرای بهمن برخورد کرده و پس از احوال پرسی مسیر را ادامه دادیم. حرکت گروه با سرعت نسبتا خوبی ادامه پیدا کرد و ساعت 3:30 دقیقه به امامزاده رسیدیم. پس از صرف سحری ساعت 6 صبح سوار بر مینی بوس وساعت 8:30 به میدان نازی اباد رسیدیم. جای تمامی همنوردانی که نیامد ند واقعا خالی بود. برای سلامتی تمام کوهنوردان و همنوردان صلوات.

نویسنده : علی عسگری تاریخ : جمعه 13 مرداد 1391

ایرانیان بر فراز هشت‌هزار متری‌ها

روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ، روز صعود ایرانیان بود!

برادران بهادرانی «رضا و صحبت» بر بلندای برودپیک ایستادند;

عظیم قیچی‌ساز K2 را صعود کرد;

و مهدی قلی‌پور، گاشربروم II

تبریک فراوان به آنان، و آرزوی بازگشتی امن و سلامت به وطن

نویسنده : علی عسگری تاریخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391

ابنیک 23/4/91

سرپرست: رحمان رفیقی

عکاس :علی عسگری

برنامه این هفته فوق العاده سنگین بود و همه حسابی خسته شدن. بخصوص موقع آب بازی جای همه دوستانی که نبودند خیلی خالی بود.انشالله بعد از ماه رمضان چندتا برنامه گل گشتی مثل سبلان  یا خلنو میزاریم که همه بتونن بیان.انشالله

نویسنده : علی عسگری تاریخ : دو شنبه 26 تير 1391

چرا كوهنوردي می کنیم؟!

انجمن پزشکی کوهستان ایران: كوه پیمایی و كوهنوردي به هرحال نوعي ورزش به حساب مي آيند . حتي کوه پیمایی در دامنه ها ومناطق نه چندان بلند نیز اثر فرحبخش و نشاط انگیز خود را بر تن و جان ما می گذارد . کوه پیمایی از بهترین ورزش ها و تفریح هاست که به خاطر تحرک در هوای آزاد و پاک ، بیشترین تاثیر را در بازسازی بدن دارد .

کوهنوردی یک ورزش درست و حسابی است که با وسایل ویزه و آمادگی جسمی و روحی و برنامه ریزی و دانش خاص خودش ، اجرا می شود . رسیدن به قله ها علاوه بر آمادگی تن و روان ، مستلزم جهت شناسی و نقشه خوانی ، هواشناسی ، بهمن شناسی ، آشنایی با تغذیه و امداد کوهستان و ... است . اما پیش از اینها نیازمند سازماندهی و مدیریت و فوت و فن هدایت گروه است . اما این ورزش نسبت به ورزش های دیگر تفاوت هایی دارد که مهم ترین آنها :

- دور بودن از چشم مردم و رفاقت به جای رقابت است .

-  ورزش کوهنوردی به صورت اصیل آن همیشه به دور از چشم تماشاگران و تشویق آنها بوده است .

-  هیچ وقت در پایان کوهنوردی دست یکی را بالا و دیگری را پایین نمی برند . بنابراین جایی برای خود نمایی نمی ماند .

- در این ورزش کسی پای دیگری را قلم نمی کند ، تنه نمی زند .

-  اینجا بدون داور و سوت و زنگ ، هیچکس خطا نمی کند و همه به یکدیگر خسته نباشید می گویند .

-  بدون هیچ دیدار و آشنایی قبلی همه با هم رفیق اند و سر سفره یکدیگر می نشینند .

- کمک به در راه ماندگان و سرمازدگان، اصلی پذیرفته شده است .

-  نشان دادن راه و هشدار دادن خطر یک عادت است .

-  به کسی که هیچ گاه او را ندیده ای و شاید در آینده هم هیچ گاه او را نبینی کمک می کنی چرا که کوه چنین ایجاب می‌کند .

پس گزاف نیست اگر بگوییم کوهنوردی مدرسه اخلاق است .

از نظر کسانی که عادت دارند زیبایی برف را از پشت شیشه و از کنار بخاری تماشا کنند ، کوهنوردی نوعی دیوانگی است ، آخر برای چه کسی این همه راه برود ، بار به دوش بکشد ، با دستان کرخ شده و تن سرمازده ساعت ها درون چادر یا جانپناه ، بلرزد ، بی خوابی و کوفتگی را تحمل کند ، سرانجام خسته و تشنه و گرسنه خود را به بالای کوه برساند و به پایین برگردد ؟! کسی که هیچ گاه لذت رسیدن به قله را نچشیده ، کسی که تن به طبیعت نسپرده و با آن انس و الفت پیدا نکرده ، حق دارد چنین بیاندیشد . جورج مالوری کوهنورد پر آوازه انگلیسی و از پیشکسوتان صعود اورست در پاسخ به این پرسش که چرا به کوه می رود ، پاسخ داده بود : چون قله آن بالا است .

منبع: جمعیت هلال احمر اردبیل - گردآوری: دکتر حمید مساعدیان

نویسنده : علی عسگری تاریخ : سه شنبه 20 تير 1391

قله خلنو 15/4/91

سرپرست :رحمان رفیقی

عکاس :امیر کیا

هزینه برنامه دو روزه برای هر نفر هفده هزار تومان.

ساعت 12 از میدان نازی آباد به سمت روستای لالون در منطقه فشم حرکت کردیم. ساعت 15/15 به روستا رسیده و پس از 3 ساعت کوهپیمایی و عبور از رودخانه ساعت 8 به آبشار رسیدیم.چادرها را برپا کرده و پس از یک خواب نسبتا خوب ساعت 4 صبح صعود به سمت قله را آغاز کردیم ساعت 30/9 به ارتفاع 4000 هزار متری وزوا رسیده و ساعت 30/12 بر فراز قله میش چال به ارتفاع 4253 متری رسیدیم و در نهایت ساعت 13 بر فراز قله خلنو به ارتفاع 4390 متر را صعود نمودیم.

به امید صعودهای زیباتر با همه دوستان.انشالله. برای سلامتی همه کوهنوردان و ورزشکاران صلوات.

نویسنده : علی عسگری تاریخ : سه شنبه 20 تير 1391

ولادت حضرت صاحب العصر والزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بر همگان تبریک و تهنیت باد.

بالی در آسمان نگاهت به ما بده

امشب به سنگ فرش دلم ردپا بده

دست خودم که نیست، شب جمعه آمده
اصلا مرا بگیر و به من کربلا بده

{صلوات و درود خالصانه ما بر خاندان عصمت و طهارت، باعث پاكي و نيكويي سرشت، مايه تزكيت و طهارت نفوس و عامل بخشش و پوشش گناهان ما مي‌گردد}

ذكر صلوات،  از جامع‌ترين اذكار و اوراد است. در قرآن كريم آمده است: إن الله وَ مَلائِكَتَه يصلّون علي النّبي يا أيها الذين آمنوا صلّوا عليه و سلّموا تسليماً؛ همانا خداوند و ملائكه بر پيامبر صلوات و درود مي‌فرستند؛ اي ايمان‌آورندگان، شما نيز بر او درود و سلامتي مستمر به گونه‌اي عالي بفرستيد.

نویسنده : علی عسگری تاریخ : دو شنبه 12 تير 1391

دربند بند یخچال آموزش سنگ نوردی 9/4/91

سرپرست : نادر نوا

عکاس : علی عسگری

با تشکر بسیار ویژه از دوستان بسیار عزیزمان  آقایان نادر نوا ، احسان سبزه ای ، مهدی معدنی و رسول حسن زاده که در امر آموزش بر ما منت نهاده وقبول زحمت کردند. انشالله که همیشه تندرست و سلامت باشید.

نادر نوا و احسان سبزه ایی

مهدی معدنی

نویسنده : علی عسگری تاریخ : شنبه 10 تير 1386

گزارش تصویری قله کلون بستک 2/4/91

سرپرست:محسن کمالی

عکاس:خانم فتحی

ساعت 30/4 صبح به سمت شمشک حرکت کردیم و ساعت 7 حرکت به سمت قله را آغاز کردیم. ساعت 12 ظهر موفق به صعود قله شدیم و ساعت 30/19 به میدان ناز آباد رسیدیم.شکر خدا تونستنیم در یک هوای سرد که مقداری هم برف می بارید موفق به صشعود قله شدند.دستتون درد نکه به امید صعودهای زیباتر در کنار هم انشالله.

نویسنده : علی عسگری تاریخ : سه شنبه 6 تير 1391

چگونگی بستن کوله ژشتی و دسترسی آسان به لوازم

نویسنده : علی عسگری تاریخ : دو شنبه 5 تير 1386

گزارش تصویری کلاس بازآموزی سنگ نوردی 2/4/91

نویسنده : علی عسگری تاریخ : جمعه 2 تير 1391

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به کوهستان الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجه مي باشد.